maandag 9 juni 2014

Al weer spinnen.....

Een heerlijk productief pinkster weekend. Heb me lekker kunnen uitleven op het spinnewiel, met m'n roodgeverfde blauwe Texelaar. 
Het was genieten in de tuin, onder de parasol, rondom vogel geluiden. 
Wol verven,kaarden, spinnen, twijnen en na vele uurtjes trappen heb je dan 412 gram/763 meter draad.
Dat moet genoeg zijn voor de schering die ik in gedachten heb.
Ik wil een poncho weven, met dit weer heb je die niet nodig, maar er komt vast weer een tijd dat je wel lekker weg wilt kruipen in een warm wolletje....... de zomer is nog maar net begonnen.......
De inslagdraden moet ik nog spinnen; ik denk dat ik die niet verf maar gewoon de kleur van de vacht gebruik. Er ligt nog een flinke portie gekaarde wol van het zelfde schaap als de rode.... 

Even snel een foto gemaakt..... er ligt nog zo'n portie.
Op dit moment heb ik geen weefgetouw vrij; voordat ik de poncho kan weven moet eerst het project afgemaakt worden waar ik mee bezig ben.....
Ook al zo'n wollig geval. Het zijn allemaal losse draden van een borduurpakket dat hier al jaren ligt, een echte winkeldochter. Ik heb er wel een bepaalde bedoeling mee.
Even doorzetten!

De foto van de tuin is niet vandaag gemaakt; de lust van mijn leven is nu een last geworden. Om de tuin mooi te houden is veel tijd nodig -dat heb ik wel- maar kost ook veel energie en dat mis ik dit jaar. Al tijden heb ik pijn en nu kan ik deze week eindelijk naar de neuroloog; ik hoop dat die mij kan helpen.
Het is wel op vrijdag de dertiende, dat brengt mij hopelijk geluk.;))

Er wordt in de zomer minder geblogd, dit jaar valt het me echt op. Toch heb ik dagelijks nog heel wat bezoekers. Ik lees graag berichten van anderen, maar reageren blijft er wel wat bij; dat kost ook veel energie en daar moet ik zuinig mee omgaan. Hier thuis vermaak ik me wel en er komen vast betere tijden. Na regen komt zonneschijn.....







17 opmerkingen:

  1. Ik mis je Bommelniem, maar dat is niet erg hoor. Wens je veel sterkte en natuurlijk hou goede moed ! Hartelijke groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gezicht al die bollen en knotten wol... een lust voor het oog. Ik krijg er meteen de breikriebels van, maar jij de weefkriebels! En dat is veel leuker, want het is zo zeldzaam aan het worden...
    Een poncho.... wow... dat wordt een heel project, maar ik heb er wel vertrouwen in dat je dit tot een goed einde zult brengen.
    Je hebt een prachtige tuin, maar praat me niet van het werk. Ik kan het ook niet meer hoor, en ben toch nog wat jaartjes jonger dan jij. Misschien iemand vragen om het zwaardere werk voor je te doen?
    Jammer dat je zoveel pijnklachten hebt, hopelijk kan de neuroloog wat voor je betekenen, Willemien!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou die dertiende brengt vast weer goeds ik duim voor je ,het is beter te weten waar klachten van komen ,rustig aan je hebt mooie dingen op touw staan ben benieuwd,
    Ga na de zomer een paar lesjes volgen bij tissien heb er zin in ,je hoort weer
    Gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop echt dat er een oplossing gevonden kan worden voor de pijn en dat je weer wat meer energie krijgt.
    Ondertussen heb je de energie die je had wel goed gebrukt! Wat een mooie kleur heb je geverfd. Dat kan een prachtige poncho worden.
    Het werkje dat je nu onder handen hebt, lijkt me heel bewerkelijk met al die losse draadjes. Hoe blijven die toch zo netjes zitten?

    Lieve Willemien, heel veel sterkte de komende tijd!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren en spin werk ook
    Heb geen ervaring met spinnen en weven, zie wel dat het mooi is.
    Hoop dat de neuroloog de juiste diagnose kan geven, en de behandeling dan
    Sterkte, denk aan je Groetnis Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat je van je pijn verlost wordt en weer meer energie krijgt, na je bezoek aan de neuroloog. Mooie kleur rood voor de poncho.
    Sterkte bij je herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend naar voor je dat je zo'n pijn hebt en energie tekort komt. Ik hoop dat je vrijdag goede berichten ontvangt!
    Het geeft niks hoor wanneer je weinig reageert op blogberichten, denk maar goed om jezelf, de rest komt later wel.
    Fijn dat je evengoed nog lekker hebt kunnen spinnen, de rode kleur voor de schering vind ik erg mooi geworden en ik denk dat het mooi combineert met de natureltint voor de inslag.
    Natuurlijk ben ik benieuwd naar wat je aan het maken bent van het borduurpakket, maar ik wacht geduldig af hoor, geen haast natuurlijk.
    Beterschap en succes vrijdag!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleur heb je geverfd en wat een prachtige tuin.
    Niet kunnen wat je graag wilt gaan doen omdat je lijf niet mee wil werken is heel frusterend. Ik hoop dat de neuroloog een oplossing weet. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik miste je ook Willemien!!! Heel veel sterkte, hopelijk wordt er iets gevonden voor je pijn! Dan is het begrijpelijk dat je geen zin in de tuin hebt...Sterkte op de 13de!!!
    Ik wacht het af wanneer je weer zin hebt in bloggen lezen en reageren, maar eerst komt jezelf aan de beurt.....
    Hartelijke groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo
    Ben vandaag voor het eerst op u blog en kijk mijn ogen uit wat een moois.
    Ik blijf u zeker volgen veel succes met u prachtige werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Willemien, hopelijk vind je een oplossing voor jouw klachten erg naar voor je. Geniet van de zomer ik zie dat je evengoed mooi werk maakt.
    Hartelijke groet, Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om dat prachtige garen te zien.
    Veel sterkte met je gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjee niet fijn dat het minder met je gaat. Ik hoop echt dat de neuroloog er een oplossing voor vind zodat je weer lekker bezig kan zijn met je liefhebberijen. Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Willemien,
    het is al een heel poosje stil..... ik hoop dat het goed met je gaat???
    Groetjes marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke blogje, ik volg meestal blogjes dat we dezelfde hobbys delen...bedankt voor het delen..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke blogje, ik volg meestal blogjes dat we dezelfde hobbys delen...bedankt voor het delen..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen