zaterdag 6 juni 2015

Ik ben er nog....

Het is bijna een jaar geleden dat ik mijn laatste logje geschreven heb..... 
Nu wil ik de draad weer oppakken. 
Er is erg veel gebeurd in dat jaar. Ik voelde me al een poos niet fit, had last van de rug en pijn in m'n been. Ja, ik had een hernia, maar er bleek meer en erger aan de hand te zijn. Totaal onverwacht bleek ik kanker te hebben.

Nu ben ik 6 chemo kuren en een zware buikoperatie verder en er zit ook al een flinke herstel periode op. De eerste kuren was ik thuis en heeft mijn familie me geholpen. Daarna was ik 3 maanden in de revalidatie afdeling van een verpleeghuis en nu al weer bijna 4 maanden alleen thuis.... Het gaat goed met me.
Mijn geliefde Heer Bommel was en is ook in hetzelfde verpleeghuis, maar dan op de verblijf afdeling. Ik kan de zorg voor hem niet meer aan. Nu ga ik een aantal keren per week naar hem toe. Heb grote bewondering voor hem.

Het afgelopen jaar heb ik toch wel veel aan mijn hobby kunnen doen. Het breiwerk ging mee naar het ziekenhuis en op mijn goede dagen heb ik heel wat steekjes gedaan.... heb de nodige foto's gemaakt en op facebook heb ik wel het een en ander de wereld in gestuurd. 
Wat was ik blij dat ik de laptop tot mijn beschikking kreeg. Eindelijk weer contact met de buitenwereld.

Al die tijd stond het weefgetouw gewoon in de kamer met een weefsel erop. Mijn twee rode katers waren thuis en werden liefdevol verzorgd door de overbuurman.

Ze hebben zich kennelijk wel wat verveeld en het weefsel als een soort krabpaal gebruikt. Ik ontdekte het pas toen ik weer wilde weven. Nou ja, zo erg was het niet... ik heb wat nieuws opgezet en de zijden shawl is inmiddels al weer een paar weken klaar..

Ik ben weer lekker bezig in de tuin, heb wel hulp gehad om de achterstand die er was op geruimd te krijgen en nu geniet ik weer van het tuinieren wat ik ook heel erg graag doe.
De rododendron bloeit ook dit jaar weer uitbundig en dat is wel bijzonder hier op de kleigrond. Ik kreeg hem 15 jaar geleden van Heer Bommel, hij wist niet dat die plant een andere grondsoort nodig heeft dan wat wij hier hebben, ik heb een deel van de tuin toen afgegraven en er andere grond opgebracht. De rododendron werd altijd extra verwend en daarom bloeit hij nog steeds. Dank je wel Heer Bommel. 

18 opmerkingen:

  1. Wat een zwaar jaar voor u is het geweest. Hoop dat de zon ook voor u nu weer volop gaat schijnen. De sjaal is erg mooi geworden. Het kleur garen dat u heeft gebruikt vindt ik ook erg mooi. Veel sterkte en tot de volgende keer. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik dacht al lang niets te hebben gelezen over mooie weefsels! Fijn dat deze donkere tijd toch weer wat achter je/u ligt! Dat het bloggen en weven weer lonken is een heel goed teken! Ik kijk ernaar uit om de berichtjes weer te lezen. Heel veel beterschap en ook sterkte met heer Bommel! Groetjes van Annasoer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje willemien ik had al een vermoeden dat er iets moest zijn ,blij dat het weer beter met je gaat ,mooi weefwerk je bent het niet verleert ,fijn dat je weer zin in bloggen hebt .lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heftig verhaal. Ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat en je nog volop plannen hebt. je weefwerk is prachtig.
    Groet
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zooo dat hakt er in Willemien maar wat heerlijk dat het goed gaat en dat je weer terug bent in blogland heb kort geleden alles van het spinnen eens goed op je blog bekeken , heel verrassend en leerzaam .
    wat een mooi weefwerk knap stukje zo .
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat je er weer bent hopelijk gaat het steeds beter met je.
    Je werk is prachtig als altijd.
    Hoop je weer eens te zien.
    Liefs uit Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn Willemien om je weer te mogen verwelkomen in blogland! Jeetje meid, wat heb jij een zware tijd gehad! En ook al gaat nu nog niet alles helemaal zoals je zou willen, toch ben je gelukkig op de goede weg!
    Heel fijn dat je er weer bent!
    lieve groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS: vrienden worden/zijn op Facebook lukt niet meer, ik ben er mee gestopt, het is niet mijn 'ding' .....

      Verwijderen
  8. Oh wat ben ik blij jou weer te horen. Je hebt het heel zwaar gehad en toch ben je er weer . Handwerken is zo leuk om toch even je zorgen te vergeten. Sterke vrouw ben je en ik duim voor je !!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Willemien, wat een zware jaar heb je achter de rug en je moet de heer Bommel ook missen....
    Wat fijn dat je een bericht plaatst, ik heb me steeds afgevraagd waar je was gebleven!
    Ik wens je heel veel sterkte, hartelijke groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Willemien.
    Ik miste je al steeds, dus ziek, en zo een zwaar jaar. Wat fijn te lezen dat je weer aan het herstellen bent. Moedig ben je, en verdrietig is het ook voor je ; jou geliefde levensmaatje niet meer bij je thuis kan wonen.
    Je staat niet in mijn FB rondje, dus wist ik het niet.
    Je weef werk ziet er weer mooi uit, en fijn dat je ook al weer in de tuin kan werken.
    Hoop dat er nu mooie en goede tijden komen.
    Liefs en Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn om weer van je te horen... Ik was al bang dat er iets heel erg mis was!
    Wat een verschrikkelijk moeilijke tijd heb je achter de rug, en wat een verandering nu je man niet meer thuis kan wonen. Dat zal niet mee vallen...
    Maar je bent ondanks alles toch met je hobby bezig gebleven; wat goed en wat moedig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hej Willemien, dat is een heftige periode. Ik vond het hier al stilletjes, maar dacht dat je gewoon ontzettend druk was met van alles, dit was niet bij mij opgekomen. Fijn dat je veel steun hebt aan je handwerk. Dat is trouwens weer prachtig. Ik wens je veel sterkte toe. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Willemien, ik wens jou en je man heel veel sterkte. Nou begrijp ik waarom ik zo lang geen blog van je zag. En ik lees dat je toch weer van de leuke dingen kan genieten. Lieve groeten, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aach, wat verdrietig dat je leven samen zo moet veranderen! Dat je na zoveel jaren samen door ziekte gedwongen apart moet leven. Wat moedig pak je toch dit leven op; ondanks je strijd tegen die vreselijke ziekte. Ik heb bewondering voor de manier waarop je via dit blog laat zien dat je nog steeds bezig bent met het maken van mooie dingen!! Jij bent niet stuk te krijgen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was ook al bang dat er iets mis was omdat je zo'n tijd niets liet horen. Gelukkig ben je er bovenop gekomen en kun je nu weer leuke dingen doen en deze moeilijke tijd achter je laten. Triest dat heer Bommel niet meer thuis kan wonen, maar goede verzorging is natuurlijk ook erg belangrijk. Ik ben blij dat je je blog weer opgepakt hebt en dat we weer kunnen communiceren! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach Willemien, ik had geen idee... Wat een zware tijd moet jij achter de rug hebben... Het bleef ook wel heel lang stil, eigenlijk hadden we natuurlijk een vermoeden moeten hebben. Ik ben wel heel erg blij dat we nu weer wat van je horen, velen zullen je gemist hebben hier in Blogland! Heel veel sterkte met alles, ik ben blij dat het weer beter met je gaat. Ook een dikke knuffel aan Heer Bommel, de enige Heer die ooit ons Handwerkcafe bezocht en het daar zo reuze naar zijn zin had :) Lieve groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik was ook al bang dat er meer aan de hand was...
    Wat een vreselijk zwaar jaar is het voor jou en jou gezin geweest!
    Blij om te horen dat je het ergste achter de rug hebt en fijn dat je weer terug bent in Blogland!
    Ik hoop nog veel van jou prachtige handwerken te mogen zien!
    Veel liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen