donderdag 22 december 2011

Oud en Nieuw

Eerst maar wat oude zaken en dan waar ik me nu mee bezig houd.
Toen ik weer met weven begon had ik me vast voorgenomen om geen kleding voor me zelf te maken... het beeld van geitewollensokken figuren had ik op mijn netvlies. Je ziet het nog wel, maar inmiddels weet ik hoe modieus geweven kleding kan zijn.

een door mij geverfde Tencel schering voor een sjaal, blauwe katoenen en paars linnen garen: je maakt een weefsel, zoekt een patroon, pakt de naaimachine, koopt voering en je hebt een prachtig gilet waarvan er maar 1 bestaat. Dit heb ik 3 jaar geleden gemaakt en ik draag het met plezier.

Weven is een heel oud ambacht. Je kunt nu alles kopen wat je wilt, maar ik vind het geweldig om zelf stoffen te maken. Het gaat mij om de techniek. Nu ben ik een stof aan het maken voor 2 kookschorten; 3 meter witte schering met een rode en een zwarte inslag. Moet er even hard aan werken, want ik heb dat weefgetouw nodig voor een andere opdracht. 
Er staan hier nog wel 2 getouwen, maar die zijn daarvoor niet zo geschikt.
Om te kunnen weven heb je nogal wat apparatuur nodig. Zal nog wel eens laten weten wat er echt allemaal komt kijken voor je wat hebt.....Breien en haken gaat gemakkelijker wat dat betreft.  
Later meer......Straks haal ik mijn jongste kleinzoon op en dan is alle aandacht voor hem.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel. 
Een groet van Willemien.




























 

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleuren! Ik kan me voorstellen dat je het gilet met veel plezier draagt...
    Ik kan heel veel, maar weven op een (echt) weefgetouw heb ik nog nooit gedaan. Het lijkt me dat je daar ruimte en tijd voor moet hebben. Ik vind het prachtig om te zien.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de eer om alles van dichtbij mee te maken en te zien hoeveel plezier je er van hebt! Ik zie graag in januari de nieuwe projecten weer!!

    BeantwoordenVerwijderen