vrijdag 30 december 2011

Boony&Spike

In huize Bommelstein wonen ook 2 katten. Het zijn Boony en Spike. Ze zijn geboren bij mijn zuster mw Boon en die woont op Huize 't Speijk in Velserbroek. 

                       ze houden mij goed in de gaten als ik op de computer bezig ben




Je ziet heel goed dat het broers zijn; toen ze net bij ons woonden was het erg moeilijk om ze uit elkaar te houden. Het katje met een wit puntje aan de staart hebben we Spike genoemd ..nu zien we veel meer verschillen.... Boony is ook veel zwaarder...de karakters zijn ook bepaald niet gelijk.
Het zijn beide heerlijke ondeugden; ze spelen veel met elkaar en af en toe liggen ze heerlijk te rollebollen. Ze komen niet buiten, want er zijn genoeg katten in de buurt en ik wil niet dat een ander overlast  heeft; ze hebben ruimte genoeg en rennen wat af. 
Ze zijn dol op wol. ik moet niet een bolletje onbeheerd laten liggen want dan weten zij het te vinden.... Katoen interesseert hen niet -ruikt natuurlijk lang zo lekker niet...
                          
                                               dit is wel een heeeel lekker plekje......


 Vandaag was het veel te druk in ons huis. Toen al het bezoek weg was kwamen ze weer te voorschijn.
Nu liggen ze heerlijk bij te komen op een van de weefgetouwen: een heerlijke plaats om alles goed te over zien.


Morgen weer een drukke dag, maar dan worden wij op de boerderij verwacht om oliebollen te bakken.....



9 opmerkingen:

  1. Ooohhh, wat een schatten! Ik zou ze zo meenemen! Pas maar op hoor, ik ben dol op katten, en deze broertjes zien er uit om op te vreten! Ik kan me voorstellen, dat ze samen een hoop streken uithalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk kattenverhaal.. ik heb er van genoten! Het lijkt wel of alle handwerkende mensen ook huisdieren hebben, heel vaak een kat of een hond. We houden gewoon van gezelligheid, denk ik..
    Hier ook twee poezen, zusjes uit hetzelfde nest maar o zo verschillend. Elke dag weer genieten hoor.
    Fijne jaarwisseling toegewenst, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah ja het zijn schatjes. Ze helpen mij ook altijd. . . Wel van de regen in de drup wat swiffers vinden ze echt ook dikke pret. Volgend jaar zal ik eens een poging wagen om ze te leren ramenlappen hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige katten! Zo grappig om te zien dat katten zich bij elke handwerkster bemoeien met de bollen wol. Ik ben al menige mooie foto tegen gekomen op de blogs.
    Jammer genoeg ben ik zelf allergisch voor katten, maar anders liepen ze hier ook rond!

    Gezellige jaarwisseling toegewenst en een goed en gezond 2012.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje de twee broertjes en het is of ik mijn rode Vos zie. Het brengt zoveel gezelligheid mee en zoveel liefde. Ik heb je Blog eindelijk ontdekt en bedankt voor de leuke berichtjes. Alle beste wensen voor het Nieuwe Jaar en wat heb je een prachtig weefgetouw en ik wordt ook je volger om te kijken naar wat je allemaal maakt, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een snoepjes!!! mooie tekening hebben ze! blogjes over katten zijn zó leuk en zo herkenbaar. Hihi..zoals ze daar liggen en in kruipen..geweldig! Onze Lop lijkt wel wat op ze...alleen heeft zij wel een aantal kilootjes meer ;);). Leuk blog heb je! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties.Ik ben apetrots dat ik nu al 8 volgers heb in zo korte tijd.. Ik geniet er van maar heb wel door dat het wel tijd kost want ik lees ook graag oudere berichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De oliebollen waren heerlijk! Ook dat wordt met zeer veel zorg gedaan door mam. Dit jaar voor het eerst über lekkere appelflappen! Erder waren ze ook heerlijk, maar nu : überheerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha heerlijk die poezen daar, ze weten altijd wel leuke en fijne plekjes te vinden.
    Freubelgroetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen